Hieronta

Hieronta apuna liikkumiseen ja hyvinvointiin.

Vaikkakin tietoisuus manuaalisen lihashuollon hyödyistä niin kilpaurheilussa kuin harrasteurheilussa onkin kasvanut niin toistaiseksi hieronnan pariin hakeudutaan kuitenkin jatkuvasti kasvavaan liikuntatrendiin nähden melkoisen harvoin. Niin kilpaurheilijan kuin aktiiviharrastajan tai salimarkun olisi elinikäisen terveyden kannalta äärimmäisen tärkeää opetella lihashuolto sekä hieronnassa käynti jo nuorena. Tällä vähennetään lihasvaurioriskiä sekä pienennetään huomattavasti myöhemmän iän riskiä nivelrikkoon ja moneen muuhun tuki- ja liikuntaelimistön vaivaan.
Hieronta itsessään rentouttaa lihaksia, parantaa kehon ja lihasten nestekiertoa, avaa hiusverisuonia parantaen verenkiertoa, edistää nivelten liikkuvuutta ja reaktivoi mahdollisia passiivisia osia hermostosta.
Hieronta myös kohottaa hierottavan endorfiinitasoja jotka pysyvät tutkimusten mukaan koholla vielä useita tunteja hieronnan jälkeen. Kaikella tällä on huomattava positiivinen vaikutus hierottavan oloon sekä toimintakykyyn.

Nykyaikainen hieroja

Nykyaikaisen hierojan työkaluihin kuuluu klassisten hierontaotteiden lisäksi paljon erilaisia lihasten käsittely- venyttely- ja mobilisointitekniikoita. Näillä tekniikoilla hieroja voi suorittaa asiakkaalleen entistä parempaa lihashuoltoa ja apua asiakkaan mahdollisiin vaivoihin.